
Rustie & Shooter
Roderick & Ronald naar de Dolly Dots
We hadden in oktober 2021 al de kaarten en de Airbnb geregeld en na meer dan een jaar wachten was het eindelijk zo ver, het afscheidsconcert van de Dolly Dots.
Ronald haalt mij om 14 uur op van de brouwerij en om half 5 zijn we bij onze airbnb, deze ligt op loopafstand van de ziggodome. Ondanks dat we vriendelijk worden ontvangen door de gastheer zijn er toch twee minpuntjes; het uitzicht en de deurmat 😉
Na een koud pilsje kleden we ons om, lopen naar het station waar ook de horeca zich bevindt. We willen natuurlijk eerst even wat eten voordat de avond begint. Dit blijkt echter niet mee te vallen, overal waar we naar binnen willen staan mensen al in de rij te wachten op een tafel, dan eerst maar een pilsje.
Wanneer we verder lopen laten we nog een “stoere” foto van ons maken en dan zie we op een groot beeldscherm dat woonmall Villa Arena ook restaurants heeft, dan daar maar naar binnen. En jawel hoor, Grand Café Rox heeft nog een tafel voor twee vrij.
Onder het genot van een glaasje Dommelsch eten we daar een lekkere kipsate en na nog een espresso lopen we naar de ziggodome.
We doen onze jassen in een locker, achteraf een gouden idee van Ronald want we konden na afloop zonder te wachten onze jassen weer ophalen, lopen naar de bar voor een consumptie en banen ons een weg naar voren.
Twee uur later is het feest alweer voorbij en pilsen we af bij het naastgelegen café.
Wanneer ook dit feest afgelopen is gaan we terug naar onze airbnb en de volgende dag om 14 uur zijn we weer in Veenhuizen, wat kun je toch veel doen in 24 uur 😉



















































2022 Osnabrück
Donderdag 8 December
Na twee jaar niet met de camper naar een kerstmarkt geweest te zijn was het eindelijk weer zo ver, dit jaar kiezen we voor Osnabrück. We vertrekken op donderdag, onze eerste stop is zoals gewoonlijk bij de autohof in Emsbüren waar we LPG tanken en wat eten bij McDonald’s. Wanneer we aankomen op de CP in Osnabrück zijn de camperplaatsen bezet, we zetten de camper maar op een “gewone” parkeerplaats neer, het eerste wat we doen is de verwarming aanzetten en de kerstverlichting ophangen. Bij de borrel beginnen we aan onze Lego Adventskalender die we van Sinterklaas hebben gekregen.






Vrijdag 9 December
We staan op tijd op want Angie, Patrick, Lynn en Myra komen vandaag, samen gaan we de kerstmarkt bezoeken. Zodra ze er zijn lopen we naar het centrum, tien minuten later zijn we daar.
We beginnen de kerstmarkt met warme chocomelk en glühwein. Voor lynn is het een groot feest want overal staat wel iets waar ze op of in kan en natuurlijk staan overal kraampjes met allemaal lekkers.
Wanneer het aan het einde van de middag drukker wordt brengt Roderick de honden terug naar de camper en gaan we naar café Extrablatt om op te warmen en wat te drinken.
Hierna lopen we nog naar een ander gedeelte van de kerstmarkt, we bekijken daar een kerk van binnen en gaan Roderick en Lynn nog in het reuzenrad.
Wanneer het tegen zes uur loopt nemen we afscheid van elkaar, Angie, Patrick en de kinderen gaan terug naar Emmen en wij gaan naar Joe Enochs Sportsbar om daar naar het Nederlands elftal te kijken. Laat en teleurgesteld komen we terug in de camper.




















































































Zaterdag 10 December
We gaan het vandaag nog even dunnetjes over doen maar wanneer we daar aankomen met de honden is het al heel druk, dat is niet handig met de honden en ook zeker niet leuk voor hun dus na een glühwein brengt Roderick de honden weer terug naar de camper.
Wanneer Roderick weer terug is scheiden onze wegen, Karin gaat de winkels verkennen en Roderick gaat sightseeing.
Aan het begin van de avond doen we samen nog een rondje kerstmarkt voor wat hapjes en drankjes en gaan daarna koud en voldaan terug naar de camper.

























































Zondag 11 December
Nadat we lekker hebben uitgeslapen, rekenen we de camperplaats af en rijden naar Ibbenbüren waar we de wc legen en tegen 16 uur zijn we weer terug in Borger. Het was weer een gezellig weekend 🎅🏼🎄🍷🍻



Smeagle
Shooter
Enschede, Roderick 55 jaar.
Sinds onze vakantie waren we niet meer met de camper weggeweest dus Roderick’s 55e verjaardag is een mooie gelegenheid daarvoor.
We kiezen dit keer voor Enschede, dat moet een mooie stad zijn met de camperplaats op loopafstand.
Op de heenweg stoppen we eerst in Meppen bij restaurant Schnitzelwelt, die bestaan deze maand 20 jaar en dat vieren ze met iedereen die jarig is in november.
Wanneer je daar eet op je verjaardag krijg je je hoofdgerecht gratis, daar maakt Roderick natuurlijk dankbaar gebruik van en uiteraard geven wij ook een cadeau aan hun.
Na een heerlijke schnitzel stappen we weer in de camper en een uur later stoppen we op de camperplaats in Enschede.
De camperplaats is op een groot parkeerterrein bij het Diekmanstadion en ligt op ongeveer 20 minuten wandelen van het centrum.
De volgende dag lopen we naar het gezellige centrum waar op het plein ook een grote markt is.
We doen samen, bij verschillende winkels, de sinterklaasinkopen en na een late lunch bij bakker Bart gaan we nog even samen naar de Primark.
Wanneer we willen aansluiten in de rij om af te rekenen staan we bijna weer buiten, dat duurt ons te lang.
We verstoppen de kleren (er was nog maar 1 trui in Roderick’s zijn maat) in een kledingrek zodat Karin later op de dag die kan afrekenen.
Hierna scheiden onze wegen.
Karin gaat voor haar zelf winkelen en Roderick stapt eerst op een huurscooter en rijdt naar de camper om de honden uit te laten.
Wanneer hij terug is gaat hij naar een gezellig biercafé om op te warmen en een lekker biertje te drinken.
Aan het einde van de dag sluit Karin ook aan, onder het genot van een bittergarnituur drinken we nog een borrel.
Wanneer de maag begint te knorren gaan we op zoek naar een restaurant en komen terecht bij Nyonya Meneer, een Indonesisch Eethuis.
Wanneer we binnen komen zien we moeders in de keuken staan en vader en zoon lopen in de bediening, dat belooft veel goeds.
En dat was het ook, het eten was voortreffelijk!
Na het dessert en een echte Indonesische kop koffie lopen we weer richting de camper, onderweg komen we nog een platenwinkel tegen die open is. Uiteraard moet Roderick hier even binnen kijken en komt weer naar buiten met lp box van de Stones.
Terug in de camper lezen drinken we nog wat en gaan dan lekker op bed.
Zondag gaan we met de camper nog naar het centrum van Enschede om daar de laatste Sinterklaaskado’s te halen, daarna rijden we naar Hengelo.
We hebben bij een meubelbedrijf een eetkamerbank gezien waar we even op willen zitten, de bank zit goed dus we gaan volgend jaar nog een keer terug 😉
Daarna eten we nog snel wat in het centrum en gaan daarna naar huis.
Het volgende uitje wordt de kerstmarkt in Osnabrück, daar hebben we weer heel veel zin in 🎅🏼🎄🍻














































