post

Normaal gesproken gaan we 1 x per jaar met Wim & Hanny, de ouders van Karin, een weekend weg.

We kiezen dan van tevoren een camperplaats of camping uit waar ook een vakantiewoning o.i.d. bij zit maar o.a. door Covid hebben we dit al een aantal jaar niet kunnen doen.

Dit jaar mag en kan het weer en gaan we naar Vakantiepark Cnossen aan het Leekstermeer.

Vrijdags om 13 uur pikken we Wim & Hanny bij hun huis op, aangezien we nog wat dingetjes nodig hebben voor in de camper is onze eerste stop bij Jasicamp in Leek.

Wanneer we uit gewinkeld zijn zetten we Wim & Hanny af bij hun chalet en parkeren wij de camper op de camperplaats.

Wanneer iedereen gesetteld is drinken we in het chalet een borrel.

We wilden eigenlijk wat eten bij het restaurant op de camping, maar die was vanwege een besloten feestje niet geopend, i.p.v. daarvan laten we maar eten bezorgen.

Zaterdagmorgen ontbijten we in het chalet en na het ontbijt pakken we de benenwagen en lopen naar Leek.

Na een klein uurtje lopen komen we daar aan en belonen we onszelf met een drankje op een terras.

Na het drankje gaan Karin en Hanny winkelen en Wim en Roderick brengen een bezoekje aan Landgoed Nienoord.

Aan het eind van de middag zien we elkaar weer op een ander terras voor een drankje en blijven daar gelijk voor het diner.

Met een volle maag lopen we door het prachtige Onlanden natuurgebied terug naar de camping.

In het chalet drinken we nog koffie en onder het genot van een drankje kijken we daar ’s avonds tv.

Zondagmorgen ontbijten we weer bij Wim & Hanny en na het netjes achterlaten van het chalet stappen we in de camper.

Roderick heeft een route bedacht langs wat originele bezienswaardigheden.

De eerste stop is Niehove, volgens Sikkom het mooiste dorp van de provincie Groningen.

Roderick was er stellig van overtuigd dat hij hier nog nooit geweest was, maar wanneer we daar zijn blijkt het al de derde keer te zijn. Maar goed voor Wim & Hanny is het wel nieuw en we drinken er ook nog wat op het gezellige terras van café Eisseshof.

De volgende stop is Zoutkamp, we willen daar een visje eten, het is echter heel druk en daardoor kunnen we de camper niet parkeren.

We rijden door naar Lauwersoog en eten daar kibbeling bij “Schierzicht”

Met een gevulde maag rijden we naar de “Noordkaap”, het noordelijkste puntje van het vasteland van Nederland.

Om dit punt te markeren is hier een monument geplaatst, de hemelpoort.

Ook staat hier een herdenkingsteen voor de slachtoffers van een in de 2e wereldoorlog neergestorte geallieerde bommenwerper.

Na deze winderige wandeling gaat de rit weer verder, onderweg stoppen we nog voor een foto van bollenvelden en een van het Disney-cruiseschip in de Eemshaven.

De laatste stop voor voor dit weekend is in Termunten, daar is de zeehondenkijkwand.

Voordat we aan de wandeling beginnen drinken we eerst naast de camper een kop koffie.

Na een half uurtje wandelen komen we aan bij de kijkwand en zoals verwacht ligt er geen enkele zeehond, maar de uitzichten en de wandeling er naar toe maken het meer dan goed.

We sluiten het weekend af met een patatje bij een snackbar in Scheemda, het was weer een leuk weekend.

Op naar de volgende trip, de Alpenstrasse met als afsluiting The Rolling Stones in München.