post

Vrijdag 12 april 2024. Borger – Münster 189 km.

Na bijna drie maanden niet met de camper te zijn weggeweest zijn we vandaag naar Münster gereden. Een bijzondere dag, het is de eerste keer zonder onze lieve Cody 🥲.

We vertrekken om 17:30 uur, doen onze vaste stop bij de Mac in Emsbüren en komen om 20:30 uur aan op de overvolle CP.

Nadat we met wat moeite de camper geparkeerd hebben is het tijd voor een biertje en koffie.

Maar wanneer Roderick het gasfornuis aan wil doen blijkt dat de LPG op is, volgende keer dus beter op de meter kijken 🫣.

Geen LPG is dus niet koken, geen verwarming, geen warm water en dus ook morgenochtend geen koffie.

Roderick pakt de MyLPG.eu app erbij, we draaien de stoelen weer om en rijden 5 minuten naar een tankstation.

Wanneer we terug zijn is ons plekje nog vrij, nu eerst een biertje en koffie.

Zaterdag 13 april 2024. Münster.

We zijn vandaag voor ons doen er vroeg uit, 9 uur.

Na het ontbijt gaan we met de bus naar de Altstadt van Münster, waar we om 11 uur zijn.

We beginnen op een terras met een espresso en lopen dan door naar de Domplatz, daar is de wekelijkse markt.

We hadden gelezen dat dit een hele leuke markt is met veel regionale producten maar helaas is dit vandaag niet aan ons besteed, we hebben Achi bij ons en op de markt zijn geen honden toegelaten.

Teleurgesteld verlaten we de Domplatz en gaan we ieder ons eigen gang.

Karin gaat het winkelgebied verkennen en Roderick het toeristengebied.

Na de middag zien we elkaar op het horeca gedeelte van de markt, daar is geen hondenverbod, om een hapje te eten.

Maar ook dit is geen groot succes, Karin wil graag noodles en Roderick wil bratkartoffeln.

De wachtrij van Karin valt nog mee maar de rij waar Roderick in staat is niet normaal, zo lang.

Roderick haakt snel af en kiest voor de kortste rij, lees geen rij😉.

Hij eet Duitse erwtensoep met worst.

Niet veel later komt Karin met lege handen aan, toen ze bijna aan de beurt was waren de noodles op, balen!

Ze gaat nu voor de flammkuchen, dat lukt gelukkig wel.

Intussen haalt Roderick voor beide nog een portie reibekuchen en wanneer we die verorbert hebben drinken samen nog een borrel op een terras en scheiden onze wegen weer.

Rond 18 uur zien we elkaar weer op de Domplatz en doen daar een drankje op het terras.

Terwijl de zon zakt stijgt onze eetlust, we hadden ‘s middags een traditioneel Duits restaurant (Großer Kiepenkerl Gasthaus) gezien en lopen daar weer heen.

We hebben geluk, we kunnen plaats nemen aan de laatste vrije tafel.

Na een aperitief beginnen we aan het voorgerecht, Karin eet kartoffelnsuppe en Roderick Töttchen, zie foto 😉.

Als hoofdgerecht neemt Karin schnitzel en Roderick roastbeef, beide met bratkartoffeln 😋.

We sluiten af met een dessert en vangen dan de terugreis aan.

De dienstregelingen van vanochtend is niet meer dus dat is weer wat puzzelen.

Het blijkt dat we drie keer moeten overstappen, de eerste twee keer gaat goed maar de laatste keer niet.

De laatste bus blijkt een belbus te zijn die je minimaal een half uur van te voren moet boeken, dan maar de laatste twee kilometer lopen😡.

Met vermoeide benen komen we aan op de camperplaats en onder het genot van een kop koffie liggen we uitgeteld in de camper.

Zondag 14 april 2024. Münster – Borger 185 km.

En dan is het alweer zondag en we doen rustig aan.

Na de lunch of het ontbijt? In elk geval, na onze eerste maaltijd van de dag overleggen we wat te doen.

Onze eerste gedachte is om in Duitsland boodschappen te doen maar Google verteld ons dat alle winkels op zondag dicht zijn.

Oké, en nu?

Karin wil thuis nog wat dingen in de tuin doen dus word een ritje naar de intratuin het volgende uitje.

We stoppen eerst nog in Twist om te tanken en terwijl we tanken zien we de dieselprijs met 5 cent stijgen, heel bijzonder.

Na het bezoek aan de intratuin gaan we thuis aan de gang, Karin begint in de tuin en Roderick maakt de camper leeg en schoon.

Wanneer dat alles klaar zet Roderick de camper weer op zijn plaats waarbij het de kunst is om deze zo dicht mogelijk bij de garagedeur neer te zetten 😉.