Ik heb kaartjes voor Avicii voor Angie en mij weten te bemachtigen en samen met Karin gaan we met de camper naar Amsterdam.  We overnachten op de camperplaats van Amsterdam. Terwijl Karin in de camper blijft, gaan Angie en ik met het openbaar vervoer naar de Ziggo-Dome waar we genieten van een fantastisch optreden van de nummer drie DJ  van de wereld. Door wat lastigheden met het ov zijn we pas om 2 uur weer terug in de camper, onder het genot van een afzakkertje doen we ons verhaal aan Karin en gaan dan lekker slapen.

We zetten Angie op de trein naar Wormerveer want ze gaat een paar nachtjes bij haar moeder en zusjes logeren, Karin en ik eten nog een pastaatje van Julia’s in het zonnetje voor het station en besluiten om eens in IJmuiden te kijken. Aan het eind van de middag komen we aan in IJmuiden en parkeren de camper op de pier om een visje te halen maar het winkeltje is dicht dus besluiten we een kop koffie te doen in het bijbehorend restaurant. We zitten heerlijk in het zonnetje en het kopje koffie wordt gevolgd door een biertje en een witte wijn, en terwijl het restaurant vol stroomt krijgen wij ook trek maar we hebben nog geen overnachtingsplaats gevonden. Ik vraag aan de bedrijfsleider of het mogelijk is dat we hier op de parkeerplaats overnachten en dat was geen probleem, dus vragen we in alle rust om de kaart. We nemen zowel als voor- en hoofdgerecht vis, iets wat we eigenlijk nooit doen. We genieten van sashimi, gerookte zalm, paling en hollandse garnaaltjes en als hoofdgerecht de ‘vangst van de dag’ en tonijnsteak raw! Heerlijk! Als dessert nemen we samen een chocoladefondue en sluiten af met espresso. Heerlijk!  Terug in de camper kijken we op bed nog even tv terwijl Shooter de sterren bewonderd.

We gaan vandaag naar IJmuiden aan zee om lekker uit te waaien. In no time staan we bij de slagbomen van een enorme parkeerplaats met een bord waar de prijzen opstaan. We hebben geluk want in de winterperiode is het de 1e vier uur gratis parkeren. We zetten de camper achter een duintje neer en lopen naar het strand. Als eerste komen we een gezellig strandtentje tegen en daar drinken we een espresso om vervolgens het strand op te gaan. Daar zien we dat we niet de enigen zijn met honden die willen genieten van het mooie weer. We doen Shooter en Barto de muilkorf om wegens hondenruzietjes en lopen heerlijk in de frisse zeewind. Via de haven lopen we langs de boulevard weer terug naar de camper en na een kop koffie gaan we nog even het centrum van IJmuiden verkennen. Daar aangekomen blijkt het centrum een grote tegenvaller te zijn; één lange ongezellige straat met nietszeggende winkeltjes. We eten een lekker broodje kebab en terwijl Karin een poging tot winkelen doet, ga ik op zoek naar een gezellig café, beide missies mislukken en we lopen terug naar de camper. Daar overleggen we wat te doen voor de overnachting. Aangezien we geen overnachtingsverbodbord en wel een afhaalchinees hebben gezien bij de parkeerplaats aan zee, rijden we terug. Ik drink eerst een biertje en ga chinees halen en zo is ook deze dag weer ten einde.

We blijven nog een dagje aan zee en zoals ik gisteren vertelde, niet voor het centrum. Nee, we gingen vandaag nog voor een stevige strandwandeling naar de pier, erop, eraf en via het strand weer terug. Ik krijg er geen genoeg van!
Maar toen was er nog wel een stukje dag over. Daar hebben we allebei wel wat dingen op bedacht, maar niet dezelfde dingen. Ik wil best in IJmuiden blijven. Straks even kibbelingetje eten en dan weer onderuit. Dat is voor Ro net iets te weinig aktie. Hij kiest voor hetzelfde scenario maar wil tussendoor wel op verkenning met de camper. Stel dat er om de hoek een walhalla voor campers ligt. Zo kwamen met een zestal kilometers in Haarlem terecht. Leuke stad hoor. Had ik dat gisteren maar geweten. Nu moet ik als een malle de stad registreren en ook nog shoppen. Daar is het net iets te laat voor. Toch een gezellige indruk. Dat moet dus maar eens op herhaling. Voor nu was de parkeermeter tegendraads. Nadeel van een camper, tig parkeergarages in het centrum, maar ja. Wij stonden naast zo’n ouwerwetse meter tot zes uur. We doen het ermee. Terug naar IJmuiden? Of gokje op Bloemendaal a/z? Maar als we daar niet mooi kunnen staan, Zoals in IJmuiden. Ach, die paar kilometers. We gaan terug. En zo staan we dus weer op de grote parking. Eerste vier uur gratis, daarna dagtarief van 8 euro. Daar voelen we overigens niets van hoor. We hebben gisteren ook niet gemerkt dat we van gratis naar betaald gingen. We hebben net wel een visje gegeten. Maar bij de verkeerde visboer. Degene die we wilden was dicht en deze had dat beter ook kunnen doen. Voorgebakken vis uit de micro. Hallo?! Beetje jammer. En nu lekker aan de koffie. Standje onderuitgezakt. Hondjes moe. Perfect

We worden wakker van het zonnetje door ons dakraam, de dag begint goed. We douchen, eten een bak cruesli, drinken een kopje koffie en lopen weer richting de zee. We vinden dit zelf natuurlijk leuk om te doen maar Barto en Shooter vinden dit helemaal geweldig. Vooral Shooter, hij rent achter vogels, ballen en blaadjes aan. We gaan naar de pier aan het einde van het strand. We beginnen bij de 1500 meter te wandelen en eindigen bij de vuurtoren op nummer 3300. Ook komen we er achter dat de pier populair is bij vissers, leuk om te zien met hoeveel en hoe ze de hengels bevestigen. Het waait wel ontzettend hard en we houden het niet droog, maar dat mag de pret niet drukken. We sluiten de wandeling af met een lekker broodje bij de strandtent waar we gisteren een kop koffie hadden gedronken. In de camper overleggen we wat nog te doen deze dag en we willen toch nog even kijken of IJmuiden nog meer te bieden heeft. Onderweg zie ik een bordje Haarlem 5 km en we rijden die kant op. Haarlem blijkt een mooie stad te zijn met leuke winkels en gezellige horeca. We sjokken door de straten, ik drink nog een biertje in de zon en rond zes uur rijden we naar onze overnachtingsplek. We waren er al over uit dat we weer terug gaan naar de parkeerplaats van IJmuiden aan zee. Een fijne plek. ’s Avonds kijken we tv onder het genot van stokbrood met lekkere dingetjes en een wijntje erbij. En dan is het weer gebeurd met de pret. De volgende dag rijden we via Wormer weer terug naar Borger en verheugen ons intussen op het volgende uitje.