post

Dag 1, vrijdag 16 augustus 2024.

We willen graag weer eens naar een eiland en we kiezen voor Ameland.

Na een halve dag werken pakken we de laatste dingen in de camper, rijden naar Holwerd en om 15:30 uur komen we aan op Camping “Zee van tijd”, hier staan we de komende 2 nachten.

Het is wel heel fijn om hier zo op tijd te zijn, we hebben het gevoel dat de dag net begonnen is.

Na een verkenningsrondje over de mooie en gezellige camping lopen we naar de plaatselijke supermarkt, we willen ’s avonds barbecueën.

Wanneer we weer terug zijn bij de camper twijfelen we of we nog een stukje gaan wandelen maar wanneer we eenmaal in de stoel in de zon zitten is alle twijfel weg, we zitten hier goed 😉

Na het barbecueën en de daar bijhorende afwas is het aardig afgekoeld, we drinken in de camper nog wat en gaan daarna op bed, morgen naar Ameland.

Dag 2, zaterdag 17 augustus 2024.

We staan vandaag om 8 uur op, we hebben de boot van 10:15 uur geboekt en rond 11 uur zijn we op Ameland. Vanuit de haven fietsen we als eerste naar Ness, daar beginnen we met koffie en gebak. Na dit lekkers lopen we een rondje door het dorp en stappen daarna weer op de fiets. Langs de Waddenzee fietsen we naar de volgende stop, de Amerlander Bierbrouwerij. We zitten daar, onder het genot van een cola en een bierproeverij, heerlijk in de zon. Daarna rijden we door de duinen naar het strand, fietsen maakt dorstig en hongerig dus we bezoeken eerst het strandpaviljoen en trakteren ons zelf op een lekker drankje met een uitgebreid bittergarnituur. Na al dit lekkers trekken we de zwemkleding aan en gaan we de zee in, heerlijk! Na deze welkome verkoeling drogen we ons af, trekken de kleren aan stappen weer op de fiets, niet veel later komen we bij de vuurtoren langs. Uiteraard gaat Roderick deze vanbinnen bekijken om wat foto’s op hoogte te maken. Na deze klimpartij trappen we terug naar de haven, waar we gelukkig nog tijd hebben voor een drankje. Terug op het vaste land eten we nog een visje en gaan dan terug naar de camper. We gaan languit en strekken de benen, 30 km op de vouwfiets, dat voel je wel in de benen 😉

Dag 3, zondag 18 augustus 2024.

Omdat we om 12 uur van de camping af moeten zijn surfen we op het internet op zoek naar een plekje voor de middag, we vinden het hondenstrand in Lauwersoog en klokslag 12 uur verlaten we Holwerd. Drie kwartier later parkeren we de camper op de parkeerplaats en lopen naar het strand maar hier wacht ons een onaangename verrassing, er geldt een zwemverbod vanwege blauwalg. Dan maar in de zon voor de camper zitten, we hebben nog genoeg leesvoer. Aan het einde van de dag eten we nog een patatje bij het strandpaviljoen en gaan daarna naar huis.